Vesti

POLO LIDER U PROIZVODNJI ZIMNICE

Foto: Agropress
Foto: Agropress

Nekada su Budimka i Takovo bili lideri u proizvodnji zimnice.Danas, preduzeće Polo jedno je od retkih proizvodjača u ovom delu Srbije koje se bavi preradom i konzerviranjem voća i povrća na tradicionalan način.

Više od 20 godina,preduzeće Polo proizvodi i preradjuje voće i povrće koje u finalnim pakovanjima već pronašlo kupce na domaćem i stranom tržištu što svakako u uslovima velike konkurencije nije lako.

,,Nivo prerade svake godine se povećava u procentima,u zavisnosti normalno od prodaje prethodne sezone,s tim da su kapaciteti znatno veći od mogucnosti na neki način prodaje I tržišta,ipak je tržište Srbije malo i potrebno je na neki način otvoriti novo za ovu vrstu robe,,kaže Cane Jovanović,suvlasnik preduzeća Polo.

Iako se radi o proizvodnji u velikom količinama, tehnološki postupak oslanja se na recepturu koja se decenijama primenjuje u preradi voća i povrća u ovom delu Srbije.

,,Znači više je bliži tom tradicionalnom načinu prerade u domaćinstvu gde se ukuvavanje ajvara vrši u otvorenim sudovima , gde se slatko kuva na tradicionalan način i svi ti slicni proizvodi se rade upravo na taj nacin,,,dodaje Jovanović.

Godinama unazad ,sve više domaćica odlučuje se za kupovinu zimnice.Najbitnije je da se na rafovima prepozna kvalitet poput domaćeg ajvara koji se za razliku od uvoznog,u ovom preduzeću pravi od čiste paprike.

Inače,zahvaljujući firmi Polo koja se bavi preradom I konzerviranjem voća I povrća,meštani Zablaća poznati po najvećoj proizvodnji povrtarskih kultura imaju osiguran plasman .

Što kraći period od njive do tegle ima izuzetan značaj u preradi I konzerviranju,pa više od 200 kooperanata sa prostora zapadne Srbije snabdeva fabriku kojoj je primarna proizvodnja zimnice koja osim slatkog programa podrazumeva I kiseli, počev od najprodavanijih kornišona,paprike,mešane salate,turšije I feferona..

Slatki program poput dzemova,marmelada,kremova I slatkog upotpunjuju I čokoladirane suve šljive koje su za sada dostupne na domaćem tržištu,dok čuveni ajvar sve vise osvaja srca potrošača širom sveta.

Sudeći po potražnji stranog tržišta,povrtarima je budućnost u proizvodnji kornišona I kupusa ,a budućnost našeg tržišta ogleda se u kupovini domaće robne marke.

 

Izvor: Agropress

 

Ostavite komentar

error: Content is protected !!