Užice – Pored čuvene komplet lepinje u gradu na Đetinji pojavio se i novi gastronomski specijalitet, takozvani užički giros, koga sa čuvenim grčkim povezuje, samo način sečenja mesa.
Kada je imao ideju da u svoju pečenjaru unese neki novitet, Užičanin Marko Bondžulić nije ni slutio da će njegovi sugrađani, ali i meštani iz ostalih delova Srbije biti oduševljeni novim specijalitetom.
FOTO: AGROPRESS
„Kada smo otvorili pečenjaru hteli smo da ubacimo još nešto pored pečenja što bi bilo zanimljivo ljudima i onda smo došli na ideju da pravimo sendviče sa svinjskim pečenjem. Odlučili smo da se to zove giros, pošto je tako sitno iseckano meso karakteristično za ovaj grčki specijalitet. Ljudima se dopao, ne samo sugrađanima, već i onima koji dolaze iz okoline ili prolaze kroz Užice, obavezno svrate da kupe sendvič”, rekao je Marko Bondžulić.
Za Užicanine koji su navikli na jaku hranu, ovaj najnoviji specijalitet postao je nezamenljiv, ipak ni na jednom drugom mestu ne pravi se tako bogato kao u Markovoj pečenjari.
„U ovom girosu sve je domaće, iz našeg kraja, pa tako i glavni sastojak. On ima neki svoj poseban ukus, u šerpu ide meso od buta sitno isečeno, gde se dodaje čist svinjski pretop i dalje se to krčka na svoj način. Za sastavljanje jednog sendviča nije potrebno više od minut vremena ukoliko su svi sastoji pripremljeni. Istina je da su probali da nas kopiraju, ali nisu uspeli, ljudi svuda probaju, ali se vrate kod nas”, kaže Bondžulić.
Užičani, ali i svi oni koju dođu sa strane i probaju ovaj specijalitet, malo je reći da su oduševljeni.
„Giros je odličan, probala sam da ga napravim kod kuće, ali nije moguće da bude dobar kao ovaj, zato se uvek odlučim da ipak dođem ovde i kupim ga”, Kaže jedna od stalnih mušterija koja na putu za Priboj obavezno svrati u Užice kako bi se osladila ovim užičkim gastronomskim delikatesom.
FOTO: AGROPRESS
Novi specijalitet u užičkom kraju izgledom i ukusom uopšte ne podseća na grčki giros, ali preti da postane ozbiljna konkurencija čuvenoj komplet lepinji.
Direktorka TO Užice Danijela Đorđević Arsić ističe da su gastronomski specijaliteti uz brojne turističke i kulturno – istorijske lokalitete postali pravi turistički brendovi i ambasadori ovog grada.
Agropress